گل نرگس
 
   



💢 صفات امام خمینی(ره) از منظر شهید مطهری
من که قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل کرده‌ام، باز وقتی که در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهایی از روحیه او درک کردم که نه فقط بر حیرت من، بلکه بر ایمانم نیز اضافه کرد. وقتی برگشتم،‌ دوستانم گفتند: «چه دیدی؟».
گفتم چهارتا «آمن» دیدیم.
آمن به هدف- به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود،‌ نمی‌تواند او را از هدفش منصرف کند.
آمن بسبیله - به راهی که انتخاب کرده، ایمان دارد. امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد. شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت.
آمن بقوله - در میان همه رفقا و دوستانی که سراغ دارم، احدی مثل ایشان به روحیه مردم ایران ایمان ندارد. به ایشان نصیحت می‌کنند که : «آقا! کمی یواشتر. مردم دارند سرد می‌شوند، مردم دارند از پای در می‌آیند.» می گوید: «نه مردم این جور نیستند که شما می‌گویید. من مردم را بهتر می‌شناسم.»
و ما می‌بینیم که روز به روز صحت سخن ایشان بهتر آشکار می‌شود.
و بالاخره، بالاتر از همه؛ آمن بربه- در یک جلسه خصوصی، ایشان به من گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم. من دست خدا را به وضوح حس می‌کنم.»
آدمی که دست خدا و عنایت خدا را حس می‌کند و در راه خدا قدم برمی‌دارد، خدا هم به مصداق (ان تنصروا الله ینصرکم) بر نصرت او اضافه می‌کند.
بی‌شک از جان گذشتگی و مبارزه خستگی ناپذیر با ظلم و ظالم و دفاع سرسختانه از مظلوم و صداقت و صراحت و شجاعت و سازش‌ناپذیری این رهبر، در انتخاب او به مقام رهبری نقش داشته است. اما مطلب اساسی چیز دیگری است و آن این که ندای امام خمینی از قلب فرهنگ و از اعماق تاریخ و از ژرفای روح این ملت بر می خواست.

موضوعات: علما و بزرگان, امام خمینی  لینک ثابت
[یکشنبه 1396-11-22] [ 08:21:00 ب.ظ ]




امام زمان (ع) پدر رؤوف و مهربانِ امت …‍
 💢استاد فاطمي نيا :

🔻نبايد امام زمان (عليه السلام) را در ذهن افراد يك انسان خشني معرفي كرد كه شمشير به دست گرفته و مي خواهد همه را گردن بزند ! اين نحوه جلوه دادن مقام امام بسيار خلاف واقع است!
🔻امام پدر واقعي امت است ، درياي رأفت و رحمت است؛ حضرت مظهر اسم رحمن و رحيم خداست و براي هدايت افراد آمده است نه كشتن آنها ! البته چون حكومت حضرت مهدي(ع) ، حكومت جهاني است ، اگر كافر و معاندي مزاحم بسط عدل و رحمت شود ، آن مزاحم را بر ميدارند. ميكروب بايد از بين برود چون براي سلامتي ديگران ضرر دارد.
🔻بايد مشتاق ظهور حضرت بود و با تهذيب نفس و تقوا و دعا ، خود را براي آن مهيا و آماده كنيم تا باظهور خود عالم را پر از نور و سرور و بركت و رحمت و معارف و توحيد بگرداند.

موضوعات: امام زمان, علما و بزرگان, سخنان بزرگان  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-09-13] [ 01:40:00 ب.ظ ]




«امام سجاد (ع) در دعاي وداع ماه رمضان، فضيلت‌هاي از دست رفته ماه رمضان را مي شمارند: «اللهم لك الحمد اقراراً بالاسائه و اعترافاً بالاضاعه»؛ خدايا كار تو ستودني است؛ نعمت را تو دادی؛ آنهايي كه رسيدند با همين نعمت‌ها رسيدند؛ عيب از تو نيست؛ 

ما بد عمل كرديم كه نتوانستيم به نتيجه برسيم! ما نعمت را تضييع كرديم! 

اين اقرار و اعتراف بايد با ندامت‌هاي داخلي پيوند خورده و با زبان صادقانه عذرخواهي كند؛ 

انسان بايد به دليل اين اتلاف وقت‌ها و تضييع نعمت‌ها اعتذار حقيقي داشته باشد. انسان اگر به چنين نقطه‌اي برسد، درها‌ فضل الهي به روي او گشوده خواهد شد».
📝استاد سیدمحمّدمهدی میرباقری، 

موضوعات: مناسبتی, علما و بزرگان, ماه مبارک رمضان  لینک ثابت
[یکشنبه 1396-04-04] [ 12:21:00 ق.ظ ]




«سی شب ماه رمضان، سحرها بلند شوید و ابوحمزه بخوانید!… اگر کسی سی‌شب ابوحمزه خواند و سر این سفره نشست، کم‌کم فضاهای جدیدی به رویش باز می‌شود؛ کم‌کم با عوالم دیگری رفیق می‌شود؛ می‌فهمد چه نیازهایی وجود دارد و چه وسعتی در این عالم است و چه سیرهایی برای انسان می‌تواند وجود داشته باشد؛ می‌فهمد چه خطراتی او را تهدید می‌کند و چه عیوبی در او هست که از آنها غافل بوده است. 

موانع انسان، عیوب انسان، رحمت‌های خدا، وسعت عوالم، وسعت اضطرارها و مسیر طولانی پیش روی ما، در دعاهای سحر ماه رمضان [مثل دعای ابوحمزه] وجود دارد. 

اگر کسی سی شب آمد و گریه کرد، کم‌کم شب سی‌ام، کمی طعم ابوحمزه با ذائقه‌اش آشنا می شود؛ کم‌کم حال دعا به او دست می‌دهد. نه اینکه هر شب یک صفحه بخوانید؛ هر شب باید یک دور ابوحمزه را خواند؛ مگر اینکه مانعی باشد. سی دور ابوحمزه بخوانید؛ در آغاز هم ممکن است به انسان خیلی حال توجه دست ندهد، ولی اگر سی شب خواندید، شب سی‌ام می‌بینید که چه اتفاقی خواهد افتاد…».
📝استادسیدمحمّدمهدی میرباقری، ماه رمضان ۹۲

موضوعات: علما و بزرگان, ماه مبارک رمضان  لینک ثابت
[پنجشنبه 1396-03-11] [ 04:24:00 ق.ظ ]




‍💠 بخش هایی از سند 2030 اهداف زيبا و انسانی دارد وليكن مجموع آن تثبيت نظام سلطه است.
حضرت آيت‌الله العظمى مكارم شيرازى در ابتدای درس خارج  خود که با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، توضيحات زير را درباره سند 2030 بيان فرمودند:
💠 آیت الله مکارم شیرازی🔻
🔹اين سند داراى 59 بند و 17 هدف است كه بسيارى از آن اهداف زيبا و انسانی است وليكن مجموع آن تثبيت نظام سلطه است. در هدف چهارم و پنجم مى‌خوانيم: تضمين آموزش با كيفيت برابر و فراگير و ترويج فرصت‌هاى يادگيرى مادام العمر براى همه و دست‌يابى به تساوى جنسيتى و توانمندسازى همه زنان و دختران.
🔹در اصل هشتم از اصول پنجاه‌ونه گانه اين سند مى‌خوانيم: ما به جهانى مى‌انديشيم كه در همه جاى آن حقوق بشر و كرامت انسانى محترم شمرده شده… و در آن همه زنان و دختران به طور همه جانبه تساوى جنسيتى را درك كنند و همه موانع حقوقى، اجتماعى و اقتصادى موجود بر سر راه توانمند سازى آنان از ميان برداشته شود.در اينجا توجه به چند نكته لازم است :
🔹1. اين سند همان‌طور كه از مقدمه‌اش پيداست در واقع يك عهدنامه است براى برنامه‌هاى آموزشى و اقتصادى و اجتماعى و غير آن، در پانزده سال در جهان. يعنى عده‌اى نشسته‌اند براى مردم دنيا تصميم گرفته‌اند كه فرهنگ سكولار غرب را در همه جا پياده كنند و به گفته خودشان، هدفشان دگرگون ساختن جهان ماست.
🔹سؤال اين است آيا ما بايد بنشينيم تا ديگران درباره 15 سال، تمام شئون زندگى ما (توجه داشته باشيد سند مخصوص آموزش نيست به همه مسائل حتى محيط زيست و مسائل اقتصادى و غير آن نظر دارد) تصميم بگيرند و ما هم با اينكه مى‌توانيم آن را نپذيريم، چون صورت تخيير دارد آن را بپذيريم و قبول كنيم. با اينكه براى تحوّل آموزشى و ساير امور كشور خودمان برنامه داريم. آيا اين پيروى، پذيرش نظام سلطه و قیومیت دیگران نيست.
🔹2. مهم اين است كه وقتى اين سند را پذيرفتيم بايد گزارش سالانه تمام اين امور را به آن‌ها بدهيم. يعنى آن‌ها مثلاً 120 سؤال درباره مسائل مختلف درباره تمام شئون كشور ما مطرح مى‌كنند و می گویند پاسخگو باشيد. اگر پاسخ دروغ بگوييم واويلا، اگر راست بگوييم از تمام شئون كشور ما باخبر مى‌شوند (جاسوسی آشکار). فراموش نكنيد كه از متولّیان اصلى اين سند يونسكو است كه بخش فرهنگى سازمان ملل است و هميشه دولت‌هاى سلطه‌گر جاسوس‌هايى در آن داشته و دارند، مانند ساير نهادهاى جهانى.
🔹3. آقايان مى‌گويند ما هنگام پذيرش اين سند زير آن نوشته‌ايم ما تا آنجا اين سند را قبول داريم كه با فرهنگ و مذهب ما سازگار باشد، راست مى‌گويند اين را نوشته‌اند و در نامه‌اى كه به امضاء سه وزير نوشته شده، خدمت مقام معظم رهبرى ارسال داشته‌اند و رونوشت آن نامه را نيز براى ما فرستاده‌اند؛ ولى به اين نكته گويا توجه نفرموده‌اند كه تنظيم كنندگان اين سند معتقدند استثناء و شروطى كه در ذيل آن نوشته مى‌شود تا آنجا اعتبار دارد كه با روح اين سند مخالفت نداشته باشد.
🔹4. الفاظى در اين سند بكار برده شده كه معنى آن را آن‌ها بر طبق اصطلاح خودشان تفسير مى‌كنند، مثلاً واژه خانواده، آن‌ها معتقدند خانواده هم خانواده‌هاى معمولى را در بر مى‌گيرد، هم خانواده‌هاى همجنس‌گرا را. يا واژه خشونت، كه بسيارى از عقايد و افعال مذهبى، را به نظر آن‌ها شامل مى‌شود. آنها سپاه و بسیج ما را مصداق خشونت می دانند.
🔹5. اين سؤال براى همه مطرح است كه چرا اين سند بى‌سر و صدا به آموزش و پرورش داده شد و چندين كارگروه براى اجراى آن در آموزش و پرورش انتخاب شدند و گفته مى‌شود در بعضى از جاها نيز به اجرا درآمده. متولى اصلى اين گونه اسناد شوراى عالى انقلاب فرهنگى است، ما با اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى صحبت كرديم كه آيا اين سند را به شما داده‌اند و بررسى و تصويب كرده‌ايد؟ گفتند: ابدا، چنين چيزى نبوده. بعلاوه چرا مجلس و بالاتر از آن رهبر انقلاب را در جريان نگذاشتند؟ اين سؤالى است كه جواب آن آسان نيست.
🔹6. در اين سند درباره كمك به كودكان و پايان دادن فقر در همه اشكال آن و در همه جا تصريح شده، از جمله در هدف 2 از اهداف هفده گانه مى‌خوانيم پايان دادن به گرسنگى، تامين امنيت غذايى و تغذيه بهتر و توسعه كشاورزى پايدار. تصويب كنندگان اين سند در اين دو سال كه از عمر آن مى‌گذرد، كدام قدم براى محروميت زدايى از كودكان گرسنه يمن برداشته‌اند. كودكانى كه گرفتار بيمارى وبا و كمبود دارو و تغذيه هستند و چگونه نتوانستند گامى براى محاصرۀ اقتصادى يمن و غزّه بردارند تا مردم اين مناطق بتوانند از تغذيه سالمى برخوردار باشند. چه كمكى به ويرانى‌هاى سوريه و عراق كردن

موضوعات: سیاسی, علما و بزرگان  لینک ثابت
[سه شنبه 1396-03-09] [ 12:54:00 ق.ظ ]