✅اولين شرط انتظار؛ معرفت است تا انسان ميهمان خود را نشناسد و از خصوصيات خوب او مطلع نباشد منتظر او  نخواهد شد. تنها هنگامي انسان در انتظار كسي مي نشيند كه او را خوب بشناسد اما اگر  انسان كسي را نشناسد ولو بداند كه آن شخص خواهد آمد برايش اهميتي نخواهد داشت و منتظر او نخواهد ماند. در مورد انتظار امام زمان 💓(عج) هم، چنين است. كساني كه آن حضرت 💓را نمي شناسند مانند كفار و يا اهل اديان ديگر، #هرگز_انتظار_او_را_نمي_كشند اما كساني كه او را مي شناسند و ارزش او را مي شناسند و مقام او رامي دانند منتظر او مي مانند.

كساني كه امام زمان💓(عج) را نمي شناسند اگر چه به ظاهر مسلمان باشند چنانچه در اين حال بميرند در حال جاهليت از دنيا رفته اند. چنانكه پيامبر اكرم(ص) فرمود: «من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميته جاهليه؛ هر كس بميرد و امام زمانش را نشناسد به مردن_جاهليت از دنيا رفته است» 

📗 بحارالانوار، ج 32، ص 331

بنابراين اولين شرط انتظار، ايجاد معرفت در مورد امام زمان 💓(عج) است و طبيعي است كه هر مقدار معرفت انسان نسبت به امام زمان 💓 بيشتر باشد انسان ارزش او را بيشتر درك خواهد كرد و به عظمت او بيشتر پي خواهد برد و بيشتر تشنه وجود آن حضرت 💓خواهد شد. در حالي كه افراد جاهل و ناآگاه به ارزش آن حضرت هرگز احساس تشنگي و عطش نسبت به وجود مقدس آن حضرت نخواهند داشت و بدين جهت از زمره منتظران او بيرون هستند.

موضوعات: امام زمان  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...