گل نرگس
 
   



امام زمان (ع) پدر رؤوف و مهربانِ امت …‍
 💢استاد فاطمي نيا :

🔻نبايد امام زمان (عليه السلام) را در ذهن افراد يك انسان خشني معرفي كرد كه شمشير به دست گرفته و مي خواهد همه را گردن بزند ! اين نحوه جلوه دادن مقام امام بسيار خلاف واقع است!
🔻امام پدر واقعي امت است ، درياي رأفت و رحمت است؛ حضرت مظهر اسم رحمن و رحيم خداست و براي هدايت افراد آمده است نه كشتن آنها ! البته چون حكومت حضرت مهدي(ع) ، حكومت جهاني است ، اگر كافر و معاندي مزاحم بسط عدل و رحمت شود ، آن مزاحم را بر ميدارند. ميكروب بايد از بين برود چون براي سلامتي ديگران ضرر دارد.
🔻بايد مشتاق ظهور حضرت بود و با تهذيب نفس و تقوا و دعا ، خود را براي آن مهيا و آماده كنيم تا باظهور خود عالم را پر از نور و سرور و بركت و رحمت و معارف و توحيد بگرداند.

موضوعات: امام زمان, علما و بزرگان, سخنان بزرگان  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-09-13] [ 01:40:00 ب.ظ ]




🍁 دوران غیبت در کلام امام حسن عسکری علیه‌السلام

💠 عنِ الْأمامِ الْحَسَنِ الْعَسْكَرىّ عليه السلام: … أمـا إنَّ لَهُ غَيـْبَةٌ يُحارُ فيـهَا الْجاهِلُونَ، وَ يَهْلِكُ فيهَا الْمُبطِلُونَ، وَ يُكَذِّبُ فيهَا الْوَقّاتُونَ، ثُمَّ يَخْرُجُ فَكَأَنـّى أنْظُرُ اِلىَ الأَعْلامِ الْبيضِ تَخْفِقُ فَوْقَ رَأسِهِ بِنَجَفِ الْكُـوفَةِ. حديث
امام عسكرى عليه‌السلام فرمود: حضرت مهدى عليه‌السلام داراى غيبتى است (طولانى) كه نادان‌ها در آن زمان متحير می‌شوند، اهل باطل در آن غيبت به هلاكت می‌رسند و وقت تعيين كنندگان دروغ می‌گويند، سپس ظهور و خروج می‌كند، گويا می‌بينم پرچم‌هاى سفيدى را كه در نجفِ كوفه بالاى سر او به اهتزار در آمده است.
نكته : غيبت امام زمان يك «امتحان» است و عصر غيبت، تكليف شيعه را سنگين‌تر می‌كند.
📚 كمال الدين 409 ح 9

موضوعات: امام زمان, احادیث, ائمه  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-09-06] [ 12:49:00 ب.ظ ]




🔰روزی از عارفی سؤال شد:چرا ما امام زمان را نمی‌بینیم؟
عارف گفت: لطفا برگردید و پشت به من بنشینید. شاگرد این کار را انجام داد. 

آیا الان می‌توانید مرا ببینید؟
شاگرد عرض کرد خیر، نمی‌توانم ببینم.

عارف فرمود: چرا نمی‌توانی من را ببینی؟

شاگرد گفت: چون پشت من به شماست.
عارف فرمود: حالا متوجه شدید چرا نمی‌توانید امام زمان را بینید؟!
:|چون شما پشتتان به امام زمان است، با گناه کردنها و نافرمانی‌ها به امام زمان پشت کرده‌ایم و در عین حال تقاضای دیدار امام زمان را داریم

أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفرج…

موضوعات: امام زمان  لینک ثابت
[جمعه 1396-02-22] [ 07:53:00 ب.ظ ]




🌺 از نگاه شیعه، خداوند متعال از طریق آخرین پیامبر خود، مقام امامت و ولایت را به جهت قابلیت‌های ذاتی به افرادی خاصّ عطا فرموده و تنها از طرف ذات او است که امام بر جامعه نصب می‌گردد.

این قابلیت ذاتی ارتباطی به سن و سال ندارد. آنچه در آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بیش از همه چیز توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، رسیدن به این مقام عظیم در سن پنج سالگی است.

البته ایشان اوّلین شخصی نبود که در خردسالی به افتخار امامت نایل آمد و نه تنها این گونه پیشوایی در بین ائمه علیهم السلام دارای سابقه بوده؛ بلکه در سلسله نبوّت نیز مواردی از آن وجود داشته است.

🌺🌷🌹

موضوعات: امام زمان  لینک ثابت
 [ 11:56:00 ق.ظ ]




ای منتظران گنج نهان می آیدآرامش جان عاشقان می آید
بر بام سحر طلایه داران ظهور

گفتند که صاحب الزمان می آید
🌺ولادت حضرت مهدی (علیه السلام) مبارک باد.🌺

موضوعات: مناسبتی, امام زمان  لینک ثابت
 [ 10:58:00 ق.ظ ]